Sådan får du lave udgifter til reservedele

Private bilister kender til det økonomiske mareridt, såfremt bilen pludselig skal have udskiftet én eller flere dyre reservedele, som med arbejdsløn sagtens kan rende op i 10.000 kr. eller mere, så derfor har mange privatbilister i de seneste år i stigende grad skiftet over til leasingkonceptet, da man dermed nemmere kan budgettere med faste månedlige udgifter til en bil, idet man ingen uventede udgifter vil få til diverse serviceeftersyn og reparationer på bilen.

På Hyundais hjemmeside kan man se deres kampagne for privatleasing af en Hyundai, hvor man for 12 måneder af gangen kan lease en bil privat for et beskedent beløb. Derved kan man altid fortsætte med samme bil eller vælge en ny eller mere passende bil at lease, og man vil egentlig aldrig mere skulle spekulere over ubehagelige udgifter til ny motor, kobling, gearkasse, bremsere, vandpumpe, dæk eller andre dyre dele på bilen, som er blevet slidte og skal udskiftes.

 

Fordele ved privatleasing Hyundai

Med leasing af bil får man råderetten over en udvalgt bil i en given leasingperiode, som typisk strækker sig mellem 12 til 36 måneder, hvorefter man kan starte forfra med en nyere bil, således man derved altid er kørende i en ny og perfekt bil, der passer til dit kørselsbehov.

Man starter med at betale en lille engangsydelse, som typisk er på 10.000 kr., hvorefter man så betaler et fast månedligt beløb i leasingydelse, og det er omkring 1 % af bilens værdi, så derfor kan man faktisk lease nye biler fra omkring 1.000 kr. om måneden og opefter. På alle områder er det både mere praktisk og billigere at lease frem for at købe en bil undtagen i det ene tilfælde, hvor man køber en bil og beholder samme bil i en længere årrække på mindst fire år, og langt fra alle kender til sit kørselsbehov for flere år ud i fremtiden, da mange ting jo kan ændre sig såsom job, familie mm.

Bilejere må nemlig døje med både handelsomkostninger ved køb og salg af bil, de får et værditab ved salg af bilen, samt man skal på værksted jævnligt til regelmæssige eftersyn med bilen, som jo også kan få skader, som skal udbedres med reservedele og arbejdsløn, og alt dette slipper man for med privatleasing Hyundai, da leasingselskabet klarer alt dette. Leasing giver derfor en tryghed, og samtidig for man nemt ved at planlægge sin økonomi, der er i helt faste rammer, idet man ikke får nogle uventede udgifter på bilen, som private bilejere altid kan risikere.

 

Sammenligning af priser på leasing og køb

Ved at lease bil kan man derfor nemt og bekvemt til en lav pris få adgang til en ny og smart bil med alle markedets moderne faciliteter indbygget, så det vil være yderst sjældent, bilen i leasingperioden vil komme ud for større problemer og motornedbrud, da leasingselskabet klarer alle bilens regelmæssige eftersyn.

En privat bilejer vil til gengæld skulle betale for alle bilens udgifter, og en ny gearkasse og kobling eller topstykke kan nemt koste 10-15.000 kr. at få udskiftet, da både reservedele og arbejdsløn ikke er billige. En stor familiebil kan man typisk lease for omkring 2.700 kr. om måneden, og en tilsvarende bils nypris vil være på omkring 250.000 kr. Hvis man regner med at have bilen i tre år og køre 15.000 km årligt, før den skal udskiftes, så vil man bruge omkring 108.000 kr. i alt til leasingudgifter fordelt over hele perioden, mens en bilejer måske kan sælge bilen for 180.000 kr.

Bilejeren kan derfor se frem til et værditab på bilen samt handelsomkostninger måske på 80.000 kr., så der er kun en lille margin op til det lidt dyrere leasingbeløb. Såfremt man har haft udgifter til service og reparationer med dyre reservedele på mere end 28.000 kr. i alt, så har det altså stadig været billigere at lease samme bil frem for at have købt bilen og kunne risikere at sælge bilen med et stort tab.